میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) تهنیت باد




از مکه فروغ ایزدی پیدا شد

سر چشمه فیض سرمدی پیدا شد


در هفدهم ربیع از دخت وهب

نو دسته گل محمدی پیدا شد



سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) بر ارادتمندان تسلیت باد





گلى ديگر در بوستانِ حُسن و بر شاخه ولايت و عترت.

گلى كه عطر وجودش از مدينه تا سامرّا و از آن زمان تا عصر ما را خوشبو ساخته است.

نامش، رمز زيبايى و نيكويى و يادش الهام بخش صبورى و نستوهى است.

امام حسن عسكرى(ع)، گوهرى درخشان در عمق تاريخ است كه در كوچه پس كوچه هاى غربت آلودِ ولايت، مى درخشد و همچون نياكان پاكش، فخر زيستن و معنا بخش زندگى است.

در عصر حاكميت جور و ستم، رسالتِ «هدايت امّت» را بر دوش كشيد و جان را فداى روشنگرى راه حق و ايمان ساخت.

گل وجودش در باغ رسالت و امامت شكفت و از چشمه سار حكمتهاى لدنّى سيراب شد و با تربيتهاى ملكوتى به برگ و بار نشست و در بيست و هشت سالگى، پرپر گشت، با بادهاى سَموم و مسموم عداوت و حسادتِ خلفا، با دست توطئه و با زهر جفا.

در سوگ غمش، سامرّا را يكپارچه طوفان غم گرفت و اشكهاى سوزان بر دامان محبّان، جارى شد.

سلام الهى بر آن حجت الهى، باد.




قابل توجه !!!!!!!!!!!!

در مورد رحلت محسن ـ عليه السّلام ـ كدام قول صحيح است؟


امام حج نرفته!

گزيده سخنان امام حسن عسكرى عليه السلام

فعاليت هاي امام عسگري(ع)

دانلود کتابهای ویژه شهادت امام حسن عسکری علیه السلام

امام حسن عسكرى(ع) و منحرفان فكرى

اشعار ویژه شهادت امام حسن عسکری علیه السلام

فلش شهادت امام حسن عسکری علیه السلام

پیامک (اس ام اس) ویژه شهادت امام عسکری علیه السلام

سخنرانی آیت الله مجتهدی ویژه شهادت امام عسکری علیه السلام

آقا تسلیت

شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در آینه لینک

منم ابا المهدی امام عسکری( صوتی)

شهادت امام حسن عسكری بر تمامی شیعیان جهان تسلیت باد



ولایت مطلقه فقیه همان ولایت رسول الله است.

برخی در بارۀ کلام و اندیشۀ امام حول محور ولایت فقیه اینگونه توهم نموده و آن را شبهه ناک طرح می کنند که:

امام خميني(ره) فرمودند: "ولایت مطلقه فقیه همان ولایت رسول الله است. با توجه به معصوم بودن رسول وهمچنين تفاوتهاي عمده ديگر چگونه اين سخن مرحوم امام قابل توجيه است؟

 پاسخ این سؤال را از منظر امام خمینی (ره)، در کتاب ولایت فقیه ایشان به نظاره می نشینیم:

در بخشی از کلام امام (ره) ضرورت تشکیل حکومت اسلامی و وجود ولی فقیه بعنوان حاکم اسلامی چنین تبیین شده است:

"اکنون که شخص معینی (به طورخاص) از طرف خدای تبارک و تعالی برای احراز امر حکومت در دوره غیبت تعیین نشده است، تکلیف چیست؟

آیا باید اسلام را رها کنیم؟ دیگر اسلام نمی خواهیم؟ آیا اسلام برای دویست سال بود؟ معنای نداشتن حکومت این است که تمام حدود و ثغور مسلمین از دست برود، و ما با بی حالی دست روی دست بگذاریم که هر که هر کاری می خواهد بکند، و ما اگر کارهای آن ها را امضا نمی کنیم، رد نمی کنیم، آیا باید این طور باشد؟ (و به همین مقدار کفایت شود؟) یا این که حکومت لازم است، و اگر خدا شخص معینی را برای حکومت در دوره غیبت تعیین نکرده است، لکن آن خاصیت حکومتی را که از صدر اسلام تا زمان حضرت صاحب (امام عصر، عج) موجود بود، برای بعد از غیبت هم قرار داده است. این خاصیت که عبارت از علم به قانون و عدالت (فقیه عادل) باشد، در عده بی شماری از فقهای عصر ما موجود است، اگر با هم اجتماع کنند، می توانند، حکومت عدل عمومی در عالم تشکیل دهند."

در بخشی دیگر، در خصوص وجوب اطاعت از ولی فقیه (عالم عادل) می فرماید:

"اگر فرد لایقی که دارای این دو خصلت (فقه و عدالت) باشد به پا خاست و تشکیل حکومت داد، همان ولایتی را که حضرت رسول اکرم(ص) در امراداره جامعه داشت دارا می باشد، و بر همه مردم لازم است که از اواطاعت کنند."

در بارۀ سطح اختیارات حکومتی پیامبر اکرم (ص)، امام معصوم (ع) و اختیارات فقیه چنین می گوید:

"این توهم که اختیارات حکومتی رسول اکرم(ص) بیش تر از حضرت علی(ع) بود، یا اختیارات حکومتی حضرت امیر بیش از فقیه است، باطل و غلط است."

و در پاسخ به این توهم و شبهه چنین می افزاید:

"البته فضایل حضرت رسول اکرم (ص) بیش از همه عالم است، وبعد از ایشان فضایل حضرت امیر(ع) از همه بیش تر است، لکن زیادی فضایل معنوی، اختیارات حکومتی را افزایش نمی دهد. همان اختیارات وولایتی که حضرت رسول و امامان دیگر(ع) در تدارک و بسیج سپاه، تعیین ولات و استان داران و گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را برای حکومت فعلی (حاکمیت ولی فقیه) قرار داده است، منتها شخص معینی نیست، بلکه تکیه روی عنوان «عالم عادل » است."

و چنین ادامه می دهد:

"البته باید توجه داشت: «وقتی می گوییم ولایتی را که رسول اکرم (ص) وائمه(ع) داشتند بعد از [فرا رسیدن عصر] غیبت، فقیه عادل دارد، برای هیچ کس این توهم نباید پیدا شود که مقام فقها همان مقام ائمه(ع) و رسول اکرم(ص) است، زیرا این جا [در تشکیل حکومت] صحبت از مقام نیست، بلکه صحبت از وظیفه است، ولایت یعنی حکومت و اداره کشور، و اجرای قوانین شرع مقدس، یک وظیفه سنگین و مهم است، نه این که برای کسی شان و مقام غیر عادی به وجود بیاورد، و او را از حد انسان عادل بالاتر ببرد، به عبارت دیگر ولایت مورد بحث یعنی حکومت واجرا و اداره، برخلاف تصوری که خیلی از افراد دارند، امتیاز نیست، بلکه وظیفه ای خطیر است.»

نتیجه اینکه مقصود، برابری ولایت ولی فقیه با پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع)، در مسائل مربوط به تشکیل حکومتی و امور سیاست است، نه در فضیلت و مقامات معنوی.""